Potrzebne będą oczywiście nowe baterie, ostry nożyk, lutownica, kawałek przewodu, szybkoschnący, mocny klej oraz dwa browary (więcej naprawdę nie zdąży się wypic).
Bateria którą można zamówić np w tym sklepie - ja w nim brałem.
http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=3884
Zaczynamy od rozcięcia kluczyka. Najlepiej zacząc od miejsca wskazanego na zdjęciu (z dala od wszelkich układów). Następnie powolutku, wbijając ostrze na 2-3 mm (NIE WIĘCEJ) rozcinamy kluczyk na całym obwodzie. Uważajcie na palce
Po rozcięciu ukaże się nam taki oto widok
Jak widac na zdjęciu nowa bateria jest troszkę inna niż stara ale jest na to sposób który zaraz opiszę.
Usuwamy starą baterię
No i tu mały zonk bo, nazwijmy to "bolce" baterii są trochę mniejszej szerokości. A trzeba je wlutowac w miejsca oznaczone na zdjęciu.
schemat +-

Wkładamy pierwszy z nich w poniższy sposób, lutujemy.
Następnie obcinamy troszkę drugi ale na tyle by można było do niego przylutowac kawałek przewodu.
Następnie końcówkę przewodu umieszczamy w drugiej szczelinie i lutujemy.
kolejną sprawą jest kawałek wąskiej Tasiemki i delikatnie obwijamy przewód żeby nie było kontaktu z bateryjką
Teraz klej na obie strony obudowy klucza i kleimy. Ja użyłem Pattexa.
tez można zamówić nową obudowę kluczyka i zadbać o nową estetykę

ostatnią sprawą kodowanie KLUCZYKA

Trzeba kluczyki zakodowac. W tym celu wkładamy pierwszy do stacyjki, przekręcamy na pierwszą pozycję ale nie dłużej niż na powiedzmy 3 sekundy, wyciągamy go zanim zgaśnie kontrolka airbag. Przytrzymujemy jednym palcem przycisk otwierania i nie puszczając go drugim palcem naciskamy szybko 3 razy przycisk zamykania. Drzwi powinny się zamknąc i otworzyc. Kluczyk jest zakodowany, Następnie kodujemy pozostałe. Już bez wkładania ich w stacyjkę przytrzymujemy jednym palcem przycisk otwierania i nie puszczając go drugim palcem naciskamy szybko 3 razy przycisk zamykania. Robimy to z wszystkimi kluczykami.
info znalezione na forum - ale na tyle przydatne , że puszczam je dalej w świat
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz